image/svg+xml
image/svg+xml

Proje Hakkında




KÜRE DAĞLARINDA BİLİM VE SANAT 2

2018 yılında ilki başarıyla tamamlanan projemiz bu yıl ikinci kez TÜBİTAK Bilim Toplum Daire Başkanlığınca desteğe layık görülmüştür. 40 veli, 40 çocuk olarak gerçekleştirilen ilk projede katılımcılar 2 gece 3 günlük süreçte 27 ayrı etkinlikle doğa deneyimleri elde etmişlerdir.
4004 Doğa ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen ikinci projemizin içeriği de ilki gibi doğa ve sanat eğitiminin katılımcılara uygulamalı olarak sunulmasıdır. Batı Karadeniz'in doğa harikası olan Küre Dağlarında öğrenci ve velilerimizle iki gece üç gün sürecek unutulmaz anılar kaydedeceğimiz bir eğitim ortamı proje ekibimizce titizlikle hazırlanmıştır.

Çalışmada temel amaç toplumun doğa ve bilim ile kuvvetli bir bağ oluşturmasını sağlamaktır. Bu amaçla toplumun temel unsuru olan aile ele alınmış ve anne çocuk eğitimi planlanmıştır. Aileye kazandırılacak olan doğa bilinci, ilerleyen zaman diliminde çevreye adapte olmuş ve yaşam becerilerini üst düzeyde geliştirmiş bir toplum doğuracaktır. Bilincin oluşması bireyde bilgi birikiminin yanı sıra olumlu tutum gelişimini ve davranışın sergilenmesini gerektirir. Formal yollarla eğitim bireylerin bilgi birikimini artırabilmekte hatta olumlu tutumlar kazanmasını sağlayabilmektedir. Fakat davranış sergilenerek bireyin kendisini işin içerisine dahil etmek belirli bir program ve okul çatıları altında pek de mümkün olamamaktadır. Bu durumda bireylerimiz bilinç için gerekli bilgi ve yetersiz bile olsa olumlu bir seviyede tutuma sahip kişiler olarak kalmakta, davranış sergileyememektedir. Bu da enerji israfı konusunu ayrıntılarıyla anlatan, alınması gereken önlemleri sıralayan fakat geçtiği koridorda gereksiz yanan lambaları fark edemeyen bir insan topluluğunun açıklaması niteliğindedir.
 
Bireylerde doğa bilincini oluşturabilmenin en kolay yolu onları doğa ile buluşturmaktır. Aktarılması istenen her düşüncenin yansımasını doğada kendi gözlerinden görmelerini sağlamaktır. Bu durum, bireylerin hem işe zevkle katılımını hem de kalıcı öğrenmeler elde etmesini, davranış değişikliği sergilemelerini sağlamaktadır. Kazandığı bilinci sergileyen anne- çocuk ailenin diğer üyelerine; bu aileler diğer ailelere örnek olacak değişim büyüyerek devam edecektir.
 
Disiplinler arası bir çalışma olan proje, araştırma tabanlı fen eğitimi uygulamaları, STEM destekli bilim uygulamaları, matematik, sanat, spor ve müzik atölyeleri ile doğanın içinde, doğadan materyallerle gerçekleştirilecektir. Atölyeler boyunca çocukları ile birlikte sanatsal ve bilimsel üretimde bulunan anneler, kaliteli zaman kavramını deneyimleyeceklerdir. Hem bireysel gelişimleri hem de çocuklarına oluşturacakları rol model insan profilinde iyileştirmeler sağlayacaklardır. Anne/kadın velilerin akranları ile geliştirecekleri iletişimin yaşam becerilerinde olumlu etkilere yol açması planlanmaktadır. Sosyo ekonomik gelir düzeyi düşük olarak seçilecek olan katılımcı grubun, iş hayatında daha az etkili olduğu, bu ailelerde erkek egemen toplum bilincinin daha fazla hakim olduğu bilinmektedir. Kendi hemcinsleri ile erkek egemenliğinden, ev ve çocuklarının sorumluluğundan uzakta yeni öğrenmeler elde etmek onların özgüvenlerini yenileyecek belki de sonrasında ekonomik hayata katılmalarını destekleyecektir. Çocuklarını müdahale etmeden yaşıtları ile iletişim halinde gözlemlemek, değer eğitiminde zayıf ve güçlü yanlarını görmelerini sağlayabilecektir. Bu sayede anne çocuk iletişim bağı güçlenecektir. Bu bağ aile bağlarını güçlendirecek, etkili iletişim ağı ile toplum değerleri kazanımlar elde edecektir.